25 Şubat 2012 Cumartesi

İlk Etek Dikme Denemem

   Benim için ne kadar heyecan verici olduğunu bilemezsiniz her zaman dikiş dikmeyi çok istemişimdir ama nedense dikişe başlamaya cesaret edemiyordum. Nihayet kendime kloş bir etek dikmeye karar verdim ve bu kolay yolu da sizinle paylaşmak istedim.
   Öncelikle kumaşınızı ikiye katlıyorsunuz , beliniz ölçüsünü 3'e bölüp aşağıda gördüğünüz çeyrek dairenin dik kenarlarının ölçüsü olarak kullanıyorsunuz yani diyelimki beliniz 66 cm ve çeyrek dairenin de dik kenarları 22 cm oluyor etek boyunu da istediğiniz uzunlukta ayarlayıp öncelikle kenarlardan ve ortadan olmak üzere ölçerek belirliyorsunuz daha sonra dikiş payı bırakarak kesin hepsi bu kadar. Eğer eteğinizin fazla kloş olmasını istiyorsanız bel ölçünüze bir kaç cm daha ekleyin ve onu 3' e bölerek diğer işlemleri yapın.

   This is my first attempt to sew , it was so exciting for me because i really wanted to sew something but i hadn't been able to sew so finally i could sew a skirt and wanted to show you to how i sewed it.
   
   Firstly, fold your fabric then measure your waistline and divide measurement by 3. If your waistline measurment is 66 cm you have to use 22 cm as edge of quadrant as you at photo. You can determine your skirt length how long you want then measure it on fabric and mark it on fabric. I you want a puffier skirt you must  add 5 or more cm to your real waistline measurment then divide new measurment by 3 and use it as edge of quadrant.

           
     
       Bu da etegimin kemeri bu kumaşı da 2 kat olarak kullandım bel ölçünüze göre uzunluğunu ayarlayın ve istediğiniz kadar yükseklik yapın ama eğer eteğin belini kendi bel ölçünüzden geniş yaptıysanız kemerinizi de öyle YAPMAYIN. Eteğin belini büzdükten sonra kemeri eteğe dikin.Şayet eteğin belini kendi bel ölçünüze göre yaptıysanız büzmenize gerek kalmayacaktır.

       This is belt of my skirt. I used folded fabric again.  Use your real waistline measurment as lenght of belt. If you have added some cm to your real waistline measurment , you need to ruffle the first piece to sew them to each other.



   
        İşte eteğimin biçilmiş hali aslında eteğimi diktim fakat heniz giymedim , giydiğimde sizinle de paylaşacağım.
       This is  the last photo of the skirt before i sewed it. I haven't worn it yet , when i wear it i'll show you all.

 
        Dip Not: ben çok acemi olduğum için astar dikmedim daha doğrusu uğraşmak istemedim eğer siz astar yapmak isterseniz etekle aynı şekilde yapacaksınız yani kendi gerçek bel ölçünüzü kullanacaksınız.

      P.S: I didn't sew a lining because i'm so amateur.  I didn't want to work on it. If you want to sew a lining you can do it on the same way. You have to use your real waist measuring.

3 yorum:

  1. 10 marifette son halini gördüm çok hoş olmuş eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. bitmiş halinin diğer fotolarına buradan da bakabilirsin. bu arada çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. benim de hep içimde kendi elbiselerimi kendi dikme isteğim vard...ve bi türlü cesaret edip başlayamadım...şimdi gördüm diktiğin eteği çok pratik ve kolaya benziyor..iyi bir başlangıç olabilir bence...beni yüreklendirdin...teşekkürler....:))
    tubish..

    YanıtlaSil

yorumlarınızı bekliyorum